Lean käytäntöön – opas tieto- ja palvelutyön kehittämiseen (2022)
Sisältyy vain digikirjastoon
Monesti kehittäminen yrityksissä henkilöityy muutamiin ihmisiin tai tapahtuu erinäköisissä “kehityspäivissä”. Tämä luo kehittämisestä hetkittäistä ja tehotonta, eli potentiaalia tuhlaavaa. Lean-ajattelu tekee yrityksen kehittämisestä osan jokaisen työntekijän arkea ja työnkuvaa, jotta päivittäinen työ ja liiketoiminnan tason nosto kulkisivat arjessa jatkuvasti eteenpäin.
Nopeampi, halvempi, selkeämpi, vähemmän hukkaa sisältävä ja enemmän arvoa tuottava toimintatapa tai muut organisaation asiakkaille tärkeät piirteet ovat saavutettavissa leanin työkalujen avulla. Systemaattinen toiminta, selkeät työkalut ja näitä tukeva johtamismalli mahdollistavat yrityksessä leanin käyttöönoton. Lean on matka kohti täydellistä arvontuotantoa, joten kyseessä ei ole mikään projekti tai sprintti, jolla olisi päätepiste. Lean on kulkenut pitkän matkan Toyotan tehtailta, teollisuuden kautta tieto- ja palvelutyön maailmaan, mutta edelleen sen periaatteet ja monet käytänteet pitävät tiukasti kutinsa. Kyseessä ei ole mikään hetkellinen muoti-ilmiö, vaan johtamismalli, joka on testattu toimivaksi ympäri maailman erilaisissa yrityksissä ja aloilla.
Kirja on kirjoitettu yrityksen johtajille, esihenkilöille, HR-henkilöstölle, tiimin vetäjille ja muille kehityshaluisille, jotka inhoavat turhaa työtä, tuhlausta ja haluavat selkeän, konkreettisen paketin, jolla nostaa oman toimintansa uudelle tasolle.
Tuotetyyppi | Digikirjat |
---|---|
Sivumäärä | 226 |
Julkaisuvuosi | 2022 |
Tekijä / Tekijät | |
Julkaisija | Kauppakamari |
Kirjastoluokka | 69.11 |
Julkaisupäivämäärä | 23.2.2023 |